close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מדריך לחופשת פסח כשרה בחו"ל

מערכת שורשיא אדר, תשעה02/03/2015

חופשה בחו"ל במהלך חג הפסח אפשרית גם מבחינה כשרותית!

תגיות:
אם חשבתם שלחגוג את חג הפסח מעבר לים משמעו להסתכן באכילת חמץ ולשבור את רצף המסורת, תחשבו שוב. מדינות רבות ברחבי העולם מציעות חופשות לשומרי המסורת, באמצעותן ניתן גם ליהנות וגם לשמור כשרות.
הצטרפו אלינו לכתבה שתחשוף בפניכם את חווית החג מעבר לים, את המקומות בעולם שיוצרים סביבה קסומה המדגישה את משמעותו בקרב הקהילות היהודיות.

עושים סדר בחו"ל
אם חשקה נפשכם בחופשה במועד חג הפסח, אתם לא חייבים להישאר בבית רק משום שהחג הוא כשר. במדינות רבות מעבר לים ישנן קהילות יהודיות המצליחות לשמור על כשרות במהלך חג הפסח, כמו גם במהלך היום יום, לכן אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי גם בחג הפסח ניתן לאתר מקומות לינה ובילוי בהם תוכלו לבלות במהלך החופשה ולשמור במקביל על המסורת הנדרשת.
הדבר הראשון שחשוב לקחת בחשבון על מנת לחסוך בהוצאות, הוא מועד הטיסה. ככל שהמועד יקדים את תאריך ליל הסדר, כך תצליחו לחסוך בעלויות הטיסה ולהיפך. אם יש באפשרותכם לטוס שבוע לפני ליל הסדר הרי זה משובח לכיס ולעודף שיישאר לקניות.
עוד לפני שנצלול אל בתי המלון בהם תוכלו להתארח במהלך חג הפסח, חשוב לציין כי אכן קיימים בתי מלונות רבים ומגוונים אשר עברו פיקוח מטעם הרבנות בישראל וקיבלו הכשר כדת וכדין, בין אם אלו הם מלונות בפולין, טוסקנה, ארצות הברית, נפאל, מינכן ועוד. חשוב לזכור ולשים לב כי בשל ההכשר אותו קיבל בית המלון, ישנה סבירות כי מחיר השהות בו יהיה מעט יקר יותר.
כך מסתדרים ברחובות העיר
אז לאחר שהזמנתם לעצמכם חופשה בחו"ל ולאחר שמצאתם בית מלון כשר כדת וכדין, הגיע הזמן להתארגן לטיול מבחינה מנטאלית. טיול בחו"ל במהלך השנה שונה במהותו מטיול בחו"ל בחופשת הפסח וזאת משום שלהבדיל מכל אחד מימות השנה, בפסח אין אתם יכולים לשבת בכל בית קפה או מסעדה שתמצאו בדרך לאטרקציה בה אתם משתתפים.

אז מה עושים?
בארוחת הבוקר, עוד לפני שאתם יוצאים לטייל ברחובות או לפני שאתם מצטרפים לאטרקציה זו או אחרת, הכינו לעצמכם כריכים (כשרים לפסח) מחדר האוכל בבית המלון הכשר בו אתם מתארחים. את הכריכים קחו אתכם לטיול היומי (עד ארוחת הצהריים), כך תוכלו להימנע מרעב הדוחק בכם ותאפשרו לעצמכם ולילדים לאכול אוכל כשר גם מחוץ לבית המלון.

אל תתפשרו על חצי פנסיון
פעמים רבות הזמנת בית המלון בחו"ל תכלול חצי פנסיון ולא פנסיון מלא, אך חשוב במעמד הזמנת החופשה בחג הפסח לא ליפול להרגלים ולהזמין פנסיון מלא, משום שלא בטוח שתמצאו מקומות כשרים בהם תוכלו לאכול את ארוחת הצהריים והערב שלכם באזורים בהם תבחרו לטייל.

תכננו את המסלול מראש
אם אתם רוצים, לחוות ישיבה במסעדה או בית קפה, זכרו כי ישנם מקומות מגוונים לרבות בתי קפה ומסעדות כשרות ברחבי העיר. עוד לפני שאתם יוצאים אל הטיסה, בדקו אודות מסעדות ובתי קפה כשרים בסביבה בה אתם שוהים ותכננו את הטיול והמסלולים בהתאם. סביר להניח שתצליחו למצוא מקום או שניים כשרים, כך תוכלו ליהנות גם מחוויה קולינארית במהלך הטיול וגם מכשרות המתאימה לאורח החיים שלכם.

לסיכום, חופשה בחו"ל במהלך חג הפסח אינה חייבת לשבור לכם את המסורת אלא להיפך, לעיתים המסורת תהיה חזקה יותר בגולה, כך שתוכלו לשמור כשרות ובמקביל ליהנות מאווירה ייחודית וקסומה במדינה מעבר לים, החל מגרמניה דרך ארה"ב ומה שביניהם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה